Topideeën om content te innoveren

Bert Van Loon, een internationale spreker en expert in Content Marketing, gaf tijdens de Expert Briefings op de Associations World Congress in Berlijn van 10-12 april 2016 tips om content te innoveren.

Dit zijn zijn top tips voor het creëren en innoveren van content binnen ledenorganisaties. Zijn Vitamine C(ontent):

  1. Schrijf de redactionele ‘mission statement’ uit
  2. Ontwikkel ‘member persona‘ (Persona zijn gedetailleerde archetypische persoonsbeschrijvingen van typische leden van een doelgroep)
  3. Schrijf de ‘member journey’ uit – Schrijf uit welke weg leden afleggen in de verschillende stadia van het lid worden, over lid zijn, tot opvolging van leden die afhaken
  4. Ga na wat de OH!-factor in je content is. (Is er geen Oh-factor? Dan laat je de content beter weg)
  5. Tel de Calls To Action: denk na over wat je wil dat de lezer doet na het lezen van je content
  6. Meet het leesbereik van je content. Durf de slechtste 10% van je content te schrappen, zet in op de 10% content die het beste scoort. Bouw daar op verder.
  7. Breek lange stukken content op in kleinere stukken. De aandachtsspanne van de (web)lezer is bijzonder kort geworden. De ultieme tip is nog steeds: kill your darlings. Durf te schrappen!

 

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s