Vier soorten artikels die de aandacht trekken

‘Je content personaliseren’, is de gouden tip die je zeker al gehoord hebt. Maar hoef je nu echt voor elk doelpubliek nieuwe content te schrijven? Dat is toch bijna onmogelijk? Met deze vier soorten artikels trek je de aandacht van elke lezer zodat ze lid worden of naar je events komen.

1. Leuke content voor je doelpubliek

Je bezoekers overtuigen om lid te worden, zich in te schrijven voor een event of een werkgroep… dat is de taak van je website. Vaak bevat deze groep bezoekers lezers die je vereniging nog niet zo goed kennen. Hoe overtuig je hen om toch verder te surfen op je site? Door het brengen van luchtige en leuke artikels gerelateerd aan je sector. En naast relevante cijferinformatie kan je bijvoorbeeld ook verhalen brengen van leden die herkenbaar zijn voor anderen. Want zeg nu zelf. Jij leest toch ook graag entertainende artikels die je een lach of een goed gevoel geven?

2. Informatieve content voor de nieuwe webbezoeker

Surfers zijn meestal op zoek naar een antwoord op hun vraag. Hun trefwoorden in de zoekbrowser hebben hen naar jouw site geleid en ze verwachten meteen dat jij hen de gezochte informatie aanbiedt binnen de vier seconden.

Om relevante content te schrijven voor deze groep, hoor je te analyseren met welke vragen je sector kampt. Vraag aan de IT-verantwoordelijke een lijst van de meest gebruikte trefwoorden of ga zelf eens op onderzoek in Google. Google vult jouw trefwoorden aan met de meest gezochte woorden. Nadat je goed weet naar welke info je bezoekers zoeken, kan je hierover blogposts, whitepapers en e-books schrijven.

3. Subtiele zelfpromotie

Je hebt de aandacht van je bezoekers vast met je entertainende en informatieve content. De volgende stap is subtiele zelfpromotie. Via webinars, slideshows en video’s bewijs je dat jouw vereniging de kennis en de middelen heeft om hen te helpen met hun vragen en problemen.

4. Content die de deal sluit

De bezoekers die op zoek zijn naar content die de deal sluit, zijn lezers die je sector heel goed kennen. Zij zoeken op je site naar informatie over je diensten en producten. Met dit type content vertel je hen precies wat ze van jouw vereniging mogen verwachten als ze lid worden of een event bezoeken.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s