Online influence

Social media wordt in vele gevallen gedragen door zogenaamde influentials of influencers: mensen die binnen een bepaalde omgeving of community erkend worden omwille van hun autoriteit of gewoon heel populair zijn. On line wordt dit meestal afgemeten aan het aantal Facebooks friends, LinkedIn connecties of Twitter followers. Nochtans zeggen die cijfers niet altijd veel – soms ook heel weinig. Maddie Grant maakt 7 interessante bedenkingen over ‘online influence’:

  • Influence has to do with relationships between people – both online and offline.
  • There’s no such thing as influence without context.
  • Influence is a temporary and continuously fluctuating state of being for any individual.
  • Bribery and perks may work temporarily, but it doesn’t build relationships that lead to future impact.
  • If you must take into account [Twitter] follower numbers, ignore any that fall outside whatever the magic middle is for your community.
  • The only Twitter metric that matters (to me) for measuring influence… is Lists.
  • You must nurture your community before you need it
Uit Zeppos #18 – 19/05/2011
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s