Trends in verenigingsmedia

Vorige week vond voor de tweede keer het VM Trendscongres Verenigingsmedia plaats in het Aluminiumcenter in Houten. Naast enkele cases gegeven door grote verenigingen (ICT, Journalisten, Sportkoepel), was er ook een key-note van René Jansen, die aan de Universiteit van Amsterdam promoveerde met een wetenschappelijk onderzoek over de impact van internet op strategische keuzes van individuen en organisaties. Voor de verenigingencommunity gaf hij alvast de interessante bedenking mee dat verenigingen al te veel denken in functie van abstracte doelgroepen (bv. jong vs. oude leden, kleine vs. grote leden), terwijl ledenwerking zich moet focussen op ‘practices’ (wat houdt leden bezig, wat doen leden, om zo daaruit gemeenschappelijke delers en doelstellingen te halen).

Een impressie van het congres krijgt u via enkele leuke filmpjes op Youtube.

Links: Youtubefilmpjes en Website René Jansen (met o.m. PDF van proefschrift)

Uit Zeppos #5, 04/10/2010

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s