Strategieën voor innovatieve verenigingen

MCI Benelux publiceert onder de titel Strategies for tomorrow’s Innovative Associations een wel heel interessante Whitepaper nav een enquête bij 450 beroeps- en sectororganisaties in Brussel. Maar liefst 8 strategische doelen worden in detail, maar vooral heel scherp geanalyseerd:

Set a sustainable framework,

  • Position your association as a thought leader
  • Demonstrate value and relevance to members
  • Develop new initiatives and revenue streams
  • Constantly innovate
  • Extend your outreach through partnerships and alliances
  • Communicate, communicate, communicate
  • Invest in future leaders

En MCI deinst ook niet terug om kritisch te zijn. Zo bijvoorbeeld waar het om concurrentie tussen verenigingen gaat: “We would advise associations to guard against complacency. We believe we are seeing a trend towards greater competition in an increasingly crowded association marketplace and only those associations with a clearly differentiated vision, strategy and structure are likely to survive in the longer-term.”

Bij de algemene conclusies lezen we onder meer de terechte opmerking: “Associations must be the authoritative source of knowledge and industry and policy intelligence and be seen as the thought leader in their sectors if they are to be a credible and respected interlocutor with industry, members, policy-makers and regulators.”
Een mustread voor elke verenigingsprofessional.

Link: MCI Whitepaper

Uit Zeppos #11, 20/01/2011

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s