Nieuwe attitudes van leden tegenover ledenvoordelen

Jamie Notter is een notoir blogger over verenigingsmanagement, waarbij hij niet zelden bestaande dogma’s in twijfel durft te trekken. Het is algemeen gekend dat het maar goed is dat niet alle leden van een vereniging evenveel service vragen of willen krijgen. Dit zou het model van solidariteit die ten gronde aan een vereniging ligt overhoop halen. En toch wordt constant gezocht naar die meerwaarde voor de leden. Jamie Notter maakt hierbij de volgende bedenking:

“But in nearly every strategic conversation I’m having with associations these days, they are being drawn towards focusing on multiple niches. Our customers are less tolerant of receiving their value in packages that are generalized. Big, central, appeal-to-everyone events are down in numbers for my clients. Members want their piece, just for them. Social media is a factor–because it enables a more targeted or micro delivery of value. This tends to hurt our organizational brains, because we weren’t set up to deliver value in such a distributed fashion. We designed our organizations to provide centralized value, not distributed.”

Link: http://www.getmejamienotter.com/getmejamienotter/2010/06/being-something-to-everybody.html

Uit Zeppos #2, 23/08/2010

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s