Ledenbeheer en relatiemanagement – trendonderzoek

Belangenorganisaties maken onvoldoende gebruik van de mogelijkheden dat een relatiebeheersysteem biedt om huidige leden aan zich te binden en nieuwe leden te werven. Dat blijkt uit een Nederlands onderzoek onder honderd directeuren en bestuurders van ledenorganisaties (brancheorganisaties, verenigingen, werkgevers- en werknemersorganisaties, sportbonden, politieke organisaties, charitatieve organisaties en omroepen).

Als gevolg van maatschappelijke trends wordt het voor ledenorganisaties steeds belangrijker de toegevoegde waarde voor hun leden zichtbaar te maken. Directe communicatie en een persoonlijke benadering zijn essentieel in de werving van nieuwe leden en om bestaande leden te behouden. Het voorkomen van ledenverloop, doelgerichte communicatie en informatievoorziening op maat zijn op dit moment de meest urgente punten op de beleidsagenda van belangenverenigingen.

Uit Zeppos #4, 20/09/2010

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s